Om meg

Bildet mitt
Hei og velkommen til min lille verden:) Her komme det ut tanker om livet, universet, alt og ingenting. Litt noveller, dikt og eventyr, någe e skreve sjøl og aent e ting eg komme øve og like godt. Kos deg på bloggen min:)

søndag 16. mai 2010

Ansvar og konsekvenser

Det er nå en gang sånn at jeg kommer oppi mye rart i livet mitt, jeg leiter faktisk ikke etter det engang... Det dukker bare opp. Men sånn er det nå en gang, idag kommer det et lite hjertesukk fra meg. Å nå tenke alle sååååå utrolig kjedelig, ihvertfall når øveskrifta e ansvar og konsekvenser. Men jeg har tenkt litt på dette med konsekvenser, ALT du gjør får betydning, kansje bare for deg selv, men i mange tilfeller også for andre. Og hvorfor skal andre stille opp og ta ansvar for dine handlinger? Noen må rydde opp i rotet etter deg (og da snakker jeg ikke på rotet på kjøkkenet!).

Når en mann finner på å gjøre noen gravide har han værsågod å stille opp etterpå. Det er ikke sånn at det er jentas feil, og at hun kan bare ta abort! Det er ikke den letteste avgjøreslen. Og all ære til de som tørr å velge å bære fram barnet sitt alene, selv om det står respekt av å leve med å ta abort også. Men de færreste har lyst til å ta abort på en unge de har planlagt sammen med kjæresten sin, når idioten så finner på å forsvinne synes jeg seriøst at noen burde lære ham litt mer manerer. En baby er ikke et problem du kan stikke under en stol, du må tørre å stå opp å stå til ansvar for dine egne handlinger. Det var dagens lille hjertesukk frå strikkeverkstedet.

Sånn ellers er det ganske så travelt i Elli`s gale verden, nå begynne eksamnene for fullt på onsdag, og jeg er kanonspent på hvordan det kommer til å gå. Vi har nå kommet til 16 mai, og jeg erklærer meg ferdig utlest i matte og norsk (kanje litt tøft tre dager før eksamen) men det nytter ikke med siste liten lesing (lærte det i si tid i studieteknikk faget mitt;) nå e det to te tri eksamner i uka fremmover, og bare sånn for å skryte litt så e det ved siden av full jobb (sjøl om eg har vært syk de siste ukene:p ikkje så kult å spy men meg å doen har blitt gode venner... og te alle de som har kommentert spyinga: NEI eg e ikkje gravid (eg har til og med masse beviser - e bare å spørr)... Så nå e min verden veldig omkransa av eksamensforberedelser og eksamensnerver. Ved siden av at eg e sånn føre var og har pakka fødeutstyr te ei venninna som ikkje har termin før om nogen måneder... men e akkurat som regntøy, pakk det tidlig så får du kje bruk for det;) Og 17mai foreberedelsene e på gang, e veldig i tvil i valget mellom bunad og kjole, helle litt mot kjole fordi bunaden ikkje e heilt kontroll på ennå... e noge me at skjortå må vera reine te 17 mai, ikkje det besta å komma på dagen før:D

God 17 mai, og ta ansvar! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar